Campagne ’Alleen Samen’ ten einde

Campagne ’Alleen Samen’ ten einde

Nieuws 0 Comment

Kampen Partners wil campagnemoeheid voorkomen

Toen de tweede golf van de coronapandemie goed op gang was gekomen, lanceerde Kampen Partners de campagne ’Alleen Samen’. Bekende en minder bekende Kampenaren poseerden voor de camera waarna de beelden in Kamper stijl werden voorzien van de landelijke campagneslogan ”Alleen samen krijgen we corona onder controle”. Na 75 deelnemende Kampenaren is de campagne beëindigd om sleetsheid te voorkomen.

Alleen Samen
In tegenstelling tot wat het campagnemotto doet vermoeden, komen we alleen alleen door de crisis heen. Althans, dat is wat van overheidswege opgedragen wordt. De voorbije Kerstdagen mochten we alleen samen achter de voordeur doorbrengen (zie onderaan). Volgens Kampen Partners, voorheen Kampen Marketing geheten (zie onderaan), hebben de maatregelen als voornaamste doel de ziekenhuizen en het medisch personeel voldoende ruimte te geven.
Daarmee kunnen zij de ernstig zieke coronapatiënten optimaal verzorgen, vat de marketingorganisatie samen. Nog steeds geneest 98% van de besmette personen spontaan – het virus wordt dus niet gevaarlijker – maar omdat er steeds meer besmettingen zijn, neemt ook de groep die een ernstige longontsteking ontwikkelt (vooral ouderen en chronisch zieken) toe.
Het aantal spontane aanmeldingen overtrof de verwachtingen. In totaal deden 75 mensen uit de gemeente Kampen mee. De persoons- en bedrijfsnaam werden erbij vermeld.

Campagnebeelden 'Alleen Samen'

Lokaal Geluk
Begin oktober startte de campagne om in Kampen samen een vuist te maken tegen corona: ”een spontane, persoonlijke campagne die past bij ons karakter als hartelijke stad”. De campagne kende drie speerpunten:
• Met Kampenaren die vrijwillig meewerken aan de campagne (echte mensen, echte betrokkenheid).
• Via sociale media, zodat de boodschap breed verspreid wordt (met meer positieve impact, zonder advertentiebudget).
• In Kampen huisstijl, met een subtiele nadruk op het woord ‘samen’ (om juist nu op gepaste afstand harmonie en verbinding te versterken).
De beëindiging van de campagne eind december moet voorkomen dat men naast coronamoe ook campagnemoe wordt.
Volgend jaar volgen waarschijnlijk nieuwe acties ”om gedrag in de openbare ruimte te beïnvloeden en om de spreiding van mensen in tijd en plaats te bevorderen”, aldus de organisatie. Kampen Partners, dè promotor van Kampen, hoopt zo bij te dragen aan het Bruto Lokaal Geluk van Kampen.

Zie ook:
Kerst 2020 achter gesloten deuren (video)
Kampen Marketing gaat verder als Kampen Partners
Mondkapjeswedstrijd levert fraaie inzendingen op (video)

Subscribe
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline terugkoppelingen
Bekijk alle reacties

Back to Top

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x