Nieuwe ”woonmarketing” campagne gelanceerd (video)

Nieuwe ”woonmarketing” campagne gelanceerd (video)

Gemeente, Nieuws, Video 0 Comment

Glossy en website moeten nieuwe inwoners naar Kampen halen

Namens gemeente Kampen en Kampen Marketing heeft stadsmarketeer Roeland Tameling vanochtend een nieuwe campagne gepresenteerd. ’Heerlijk wonen in Kampen’ brengt al het moois van Kampen onder de aandacht op een website en in een glossy. In de glossy worden de wijken en kernen van Kampen kort geïntroduceerd naast enkele persoonlijke verhalen. Op de website wordt nog meer verteld over ”de eeuwenoude doch levendige stad Kampen”.

Koffiemomentje
Elke eerste maandag van de maand organiseert Kampen Marketing het Koffiemomentje. Onder het genot van koffie of thee komen in de Eenhoorn ondernemers samen die actief zijn op het gebied van toerisme of anderszins Kampen iets te bieden hebben. Men kan dan ideeën uitwisselen, elkaar inspireren, zich voorstellen (”pitchen”) en de agenda wordt samen doorgenomen.
Tameling maakte van de gelegenheid gebruik om zijn nieuwste initiatief te introduceren. Behalve het nieuwe blad plus website werd het initiatief Sleeptouw opnieuw onder de aandacht gebracht. Aanmelden kan via de website die centraal stond deze ochtend.
Tijdens een Sleeptouwtour tonen ingeburgerde inwoners hun Kampen aan nieuwe inwoners. Met een VIP Sleeptouwtour verraste de eerste burger van Kampen al eens twee van zijn nieuwe Kamper onderdanen (zie onderaan).

V.l.n.r. Tameling, Reinds, Kuipers, Van der Kolk en Eenhoornuitbater Thomas Klaphake.

Samenwerking
Vanmorgen kwam er taart bij de koffie of thee. Alle betrokkenen presenteerden zich. Het blad is in een samenwerking van Poort20 (Lucas Reinds en Anja Kuipers) en Burgmedia (Johan van der Kolk) tot stand gekomen. De Kamper burgervader prijst zijn stad aan en de vader van een gezin uit Onderdijks vertelt hoe ze daar hun woondroom realiseerden.
De glossy is (gratis) af te halen bij Tourist Info in de Stadskazerne waar dozen vol vanochtend werden afgeleverd. De website is te vinden op heerlijkwoneninKampen.nl. De initiatiefnemers willen laten zien hoe ”heerlijk het is om hier te wonen”. Dat presenteren ze via deze wegen aan potentiële en wellicht toekomstige inwoners.
Voor huidige inwoners kan het een feest van herkenning opleveren. In onderstaande promotievideo wordt een nieuw stel verrassend feestelijk onthaald.

Zie ook:
Voornaamste stadsburger leidt rond (VIP Sleeptouw)
Champagne op de vroege ochtend (Koffiemomentje)
Winterse website gepresenteerd (Kampen Marketing)
Kampen als gastvrije cultuurstad (Cultuurcafé)



Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

Back to Top