Volop plannen voor ondernemers en toeristen

Volop plannen voor ondernemers en toeristen

Hanze, Nieuws, Zakelijk 0 Comment

Kampen Partners trapt nieuwe jaar af met champagnemomentje

Het champagnemomentje is terug van weggeweest. Kampen Partners nodigde na het kerstreces haar partners uit in de Taveerne op de Koggewerf. Na een toost op het nieuwe jaar ontvouwde city marketeer Roeland Tameling zijn plannen voor dit jaar, gevolgd door andere ondernemende aanwezigen. Terugkerende kernwoorden waren kogge, Hanze en bedrijven.

Hanzejaar
De negen samenwerkende Hanzesteden in Overijssel en Gelderland hebben dit jaar uitgeroepen tot Hanzejaar ter overbrugging van de Internationale Hanzedagen in Kampen (2017) en Zwolle (2030). Tameling lichtte een paar tipjes van de sluier op, waaronder de start van het Hanzejaar op één april. Dan zal een jaagpad gecreëerd worden langs de IJssel om de Kamper Kogge voort te trekken met menskracht. Alleen de Stadsbrug vormt nog een op te lossen obstakel. Verder zullen er in alle negen Hanzesteden historische gebouwen kleurrijk aangelicht worden gedurende tien dagen, waarbij Kampen niet achter kan blijven bij de andere steden.

Henk van Voornveld sloot als nieuwe voorzitter van Stichting Kamper Kogge aan op de potentie, ambitie en animo die de kogge heeft. Hij schetste zijn hoop op een tweede replica. De huidige Kamper Kogge heeft niet het eeuwig leven. Van Voornveld ziet idealiter een herhaling voor zich van het dynamische proces waarmee in de jaren negentig de Kamper Kogge gerealiseerd werd. Subtiel gaf de nieuwbakken voorzitter, onderlegd in marketing en management, aan dat het niet het moment was om over de IJsselkogge te spreken (die aan de neus van Kampen voorbij dreigt te gaan door een onbekwaam stadsbestuur – red.).

Bas Wonink en Roeland Tameling op het champagnemomentje van Kampen Partners in de Taveerne op de Koggewerf in Kampen.

Bedrijvigheid
Evelyn Borgsteijn vertegenwoordigde Marketing Oost en sprak de goede voornemens uit van Hanzesteden Marketing. Ze wijst op de provinciale verkiezingen (waarvoor de Kamper kandidaten zich op 2 maart presenteren in Kampen – red.) en ze vraagt iedereen hard te juichen als de Hanzesteden in beeld komen.
Tameling introduceerde de mob (maandelijkse ondernemers borrel) als opvolger van het koffiemomentje. Elke laatste vrijdag van de maand zijn Kamper ondernemers welkom bij Abdij 1472 aan de Buiten Nieuwstraat 4 voor een informeel contact onderling en met Kampen Partners. Tameling belooft dat de bitterballen gratis zijn.

Daarnaast introduceerde de city marketeer van onder andere Kampen de nieuw te houden Open Bedrijvendag, met dank aan IC en VOC Kampen. Van Voornveld vertelde dat dit jaar het landelijk congres City Marketing in Kampen plaats zal vinden. Tenslotte zette wethouder Bas Wonink het Kamper verenigingsleven in het zonnetje. Hij prees de sfeer van het champagnemomentje in de volgepakte Taveerne. Wel wees hij erop dat na de vergelijkbaar drukbezochte nieuwjaarsreceptie de helft van de aanwezigen nadien met griep kampte.
Dit alles zal het streven van Kampen Partners, als dè promotor van Kampen, niet in de weg staan om bij te dragen aan het Bruto Lokaal Geluk van Kampen. Er werd voldoende champagne geschonken maar desondanks stroomden er iets rijkelijkers dan de champagne: de plannen en voornemens. Voor het nieuwe jaar 2023.

Zie ook:
Champagne op de vroege ochtend (2018)
Kampen Marketing gaat verder als Kampen Partners (2019)
Nieuwe ”woonmarketing” campagne gelanceerd (2019)

Subscribe
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Back to Top

0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x