Kampen Partners haakt in op landelijk hersteloffensief

Kampen Partners haakt in op landelijk hersteloffensief

Achtergrond, Nieuws 0 Comment

#hiermoetjezijn wil Nederlanders inspireren eigen land te ontdekken

Zoals meer sectoren, is de de toerismesector hard geraakt door de opgelegde coronacrisis. Inmiddels klinken in de Kamper binnenstad weer her en der Duits, Engels en andere talen op straat. NBTC Holland Marketing heeft een herstelcampagne opgezet met de beweging ’Hier moet je zijn’. Kampen Partners (voorheen Kampen Marketing) sluit daarop aan en draagt ook uit: #hiermoetjezijn.

#visitkampen
Op de grote Kamperblauwe K zijn de tags #hiermoetjezijn en #visitkampen aangebracht. Daarmee haakt Kampen Partners in op het nationaal Offensief Duurzaam Herstel Bestemming NL. Dit levert niet zozeer een financiële bijdrage op, licht citymarketeer Roeland Tameling toe, maar wil Nederlanders inspireren om de prachtige onbekende plekken in eigen land te ontdekken. Men kan net wat vaker voor ’hier’ kiezen, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC).
Juist afgelopen week gaven Frank & Eva in hun radioprogramma op 3FM het goede voorbeeld. Zij fietsten door Nederland om de mooiste plekjes te ontdekken en deden woensdag Kampen aan (zie onderaan). Al trekken mensen toch weer naar het buitenland, met alle coronamaatregelen en –onzekerheden van dien, je hoeft niet naar ‘daar’ want je vindt het allemaal ‘hier’.

V.l.n.r. Frank van der Lende, Ina Hup, Albert Holtland en Eva Koreman op de Koggewerf.

Hersteloffensief
Tegelijk met de noodzakelijke steunmaatregelen om überhaupt het hoofd boven water houdt, werkt het NBTC samen met partners achter de schermen aan de aanpak voor een landelijk hersteloffensief. Zodra de tijd rijp is, kan dan versneld het duurzame herstel opgepakt worden van de Nederlandse bezoekerseconomie.
Als eerste initiatief binnen het hersteloffensief wordt de beweging Hier moet je zijn gelanceerd. Zo worden vaker de minder drukke plekken bezocht en de natuurlijke vraag gespreid om er op uit te trekken. En kan iedereen op een verantwoorde manier genieten van het land.

Campingoffensief
Kampen Partners zet deze zomer in op het campinggevoel met een vast, wekelijks animatieprogramma. Een Recreatieteam heeft 40.000 programma’s in de regio verspreid. Een lelijk opgemaakt A4’tje volgens sommigen maar daarachter schuilt een idee: een campingprogramma is geen ronkend geplastificeerde flyer maar als het ware door Gert en Bep op hun oude computer in elkaar gezet.
Met op zaterdag de welkomsborrel, op zondag de barbecue na de campingdienst, op maandag het voetbaltoernooi, enzovoorts. In het geval van camping Kampen om citygolf op maandag, een Reevetocht op donderdag, concerten en shopping tours op andere dagen, en meer.

Jos Hogenbirk & Melvin Brandenburg (Kamper Events) en Jimmy Croymans (café 't Ponton) aan de IJssel.

Het gehele programma staat interactief op Zomer in Kampen en hieronder op een A4’tje. Kampen heeft voor zowel eigen inwoners als gasten veel in petto. Daarom #hiermoetjezijn.

Zie ook:
’Welkom bij de club’ (3FM) start live vanaf Koggewerf (video)
In stromende regen plannen Kamper toerisme ontvouwd

Het Kamper campingprogramma (klik aan om uit te vergroten).

Het campingprogramma van Kampen anno 2020.
Subscribe
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline terugkoppelingen
Bekijk alle reacties

Back to Top

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x