Kampen Marketing gaat verder als Kampen Partners

Kampen Marketing gaat verder als Kampen Partners

Nieuws 0 Comment

Kamper promotors bundelen hun krachten in nieuwe stichting

Kamper citymarketing, binnenstadsmanagement en evenementencoördinatie gaan samenwerken onder de vlag van Kampen Partners. Voorzitter Frans Holleman gelooft in synergie en een slagvaardige stichting. Het laatste bericht van Kampen Marketing betrof een oproep aan recreanten en toeristen om Kampen aan een hogere score te helpen op de beoordelingssite Zoover.

Integratie
De oplettende Twitteraar had al opgemerkt dat de naam van Kampen Marketing sinds enkele weken is gewijzigd in Kampen Partners. Bij activiteiten van Tourist Info Kampen en het Evenementen Platform Kampen (EPK) voerde Kampen Marketing al de regie. Voor de binnenstad was er daarnaast een stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen (BMK) opgezet.
Genoemde partijen gaan samenwerken in de nieuwe stichting om te voorkomen dat er dubbel werk wordt gedaan. Frans Holleman, voorzitter van de nieuwe lokale marketingorganisatie gelooft dat “marketing, branding en productontwikkeling bij elkaar horen en niet los van elkaar kunnen worden gezien.”
Bert Endedijk, voorzitter van de stuurgroep Binnenstadsmanagement, is de nieuwe penningmeester en sluit zich bij die woorden aan. Met het georganiseerde bedrijfsleven wordt samengewerkt in ondernemerskoepel De Hanze.

De Ford Mustang die bij de VIP Sleeptouwtour voorrijdt.

Zoover
De laatste promotie onder de naam Kampen Marketing betrof een oproep tot het verhogen van het Kamper rapportcijfer op Zoover. Op deze website worden vakantiebeoordelingen voor en door reizigers verzameld. Alle Hanzesteden krijgen minimaal een 8 en een enkeling zelfs een 9. Kampen is “trots” op haar huidige 8,5 dat eerder een 8,3 was.
Het streven is de komende jaren toe te werken naar een 9. “Daarom wordt door ondernemers en gemeente, in samenwerking met Kampen Marketing en anderen, geïnvesteerd in de uitstraling van de binnenstad, versterking van het evenementenaanbod en de gastvrijheid van Kampen,” aldus de marketingorganisatie.
Om extra beoordelingen te verzamelen verloot Kampen Partners onder de inzenders een “fenomenaal weekendje weg in Hartelijke Hanzestad Kampen.” Ook Kamper inwoners mogen meedoen. Iedereen die een beoordeling op Zoover achterlaat, krijgt in ieder geval – zolang de voorraad strekt – een lolly of een goed gevulde goodiebag.

Leo Hoksbergen & Roeland Tameling tijdens een Koffiemomentje

Sleeptouw
De winnaars van de Zooveractie worden “op sleeptouw” meegenomen hetgeen gewoonlijk alleen aan nieuwe inwoners is voorbehouden (zie onderaan). Met een luxe limousine worden de winnaars van huis opgehaald waarna ze in Kampen worden verwend. Na een vaartocht over de IJssel mogen de winnaars overnachten in Bed&Breakfast Polderpoort. Deze aanbieder van logies en ontbijt is op Zoover gewaardeerd met het rapportcijfer 9,3 en het predicaat Fenomenaal.
Het Koffiemomentje vervolgt onder de vlag van Kampen Partners. Tijdens dit treffen in De Eenhoorn op de eerste maandagmorgen van de maand, worden gewoonlijk nieuwe ideeën en nieuwe ondernemingen geïntroduceerd.
Tijdens het eerste Koffiemomentje na de zomer, maandagmorgen twee september, zullen de bestuursleden van Kampen Partners worden voorgesteld. Tevens zal de nieuwe binnenstadsmanager Leo Hoksbergen zijn plannen voor de binnenstad uit de doeken doen. De leegstand is nog lang niet over al wordt dat deze maand elke donderdag verdoezeld door de Kamper Ui(t)dagen.

De Oudestraat tijdens de Kamper Ui(t)dagen

Zie ook:
Voornaamste stadsburger leidt nieuwe burgers rond
OVK presenteert ”stoepbord” aan haar leden
Nieuwe ”woonmarketing” campagne gelanceerd (video)

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

Back to Top