Champagne op de vroege ochtend
Nieuws 8 januari 2018, 0 CommentOndernemers toosten op het nieuwe jaar en ontvouwen activiteiten voor Kampen
Onder aanvoering van Kampen Marketing vond vanochtend het maandelijkse Koffie Momentje plaats in de Eenhoorn. Passend bij de start van het nieuwe jaar werd het een Champagne Momentje. Na toch eerst koffie en thee ontkurkte citymarketeer Roeland Tameling de champagne. Er staat heel wat te gebeuren in Kampen komend jaar en enkele ondernemers lichtten aan de aanwezigen alvast een tipje van de sluier op.
Koffiemomentje
Elke eerste maandag van de maand organiseert Kampen Marketing het Koffie Momentje. Op deze vrijblijvende en informele bijeenkomst in De Eenhoorn kunnen ondernemers de laatste nieuwtjes met elkaar uitwisselen. Tameling vertelt over de (voortgang van de) activiteiten die op het programma staan in en voor Kampen. Ondernemers kunnen daarop aansluiten en zich voorstellen aan hun collegae. Noch zij noch hun activiteiten hoeven gerelateerd te zijn aan marketing of toerisme. Regelmatig is dat wel het geval en in een ontspannen sfeer is na afloop iedereen weer op de hoogte. Vanochtend leek de bijeenkomst even een nieuwjaarsreceptie te worden. Op het stadhuis is vanavond een echte nieuwjaarsreceptie (zie onderaan), waarbij heel Kampen welkom is. Als ware het voor een voorproefje, liep vanochtend het voltallige college van B&W ook even binnen bij De Eenhoorn.
Evenementen Bovenkerk
Kort stipte Tameling het themajaar Nederland Waterland aan en het nautisch profiel waarmee Kampen zich dit jaar wil onderscheiden. Sail 2018 biedt daarvoor een uitgelezen kans. ”Morgen gaan de trossen los”, vertelde Tameling, “met de start van de aankondiging voor Sail.” Johan van der Kolk, commercieel directeur van Brugmedia, vertelde kort over de meerdere initiatieven die zijn uitgeverij ontvouwt om de activiteiten in Kampen onder de aandacht te brengen. Hilda Helmhout, initiatiefneemster van het Verhalenhuis, nodigde iedereen uit in de Stadsgehoorzaal op 21 februari om de resultaten te komen bekijken van de Minikronieken (zie onderaan). Ilse Pellen kondigde de evenementen aan die haar onderneming The Event Network dit jaar organiseert in de Bovenkerk: shopping events en een culinaire happening. Zij en haar partner willen er Kamper gebeurtenissen van maken en is daarom nog hard op zoek naar (meer) Kamper ondernemers die mee willen doen. Zoals kerkgangers eraan moeten wennen dat ”hun” kerk geen Godshuis meer is, zo blijken ondernemers nog te moeten wennen aan een kerk als plaats voor evenementen, ofschoon dat de laatste tijd al vaker voorkwam (zie onderaan). Het was een vroegertje vanmorgen maar wat wil een mens nog meer dan de werkdag beginnen met champagne?
Zie ook:
• Inwoners Kampen uitgenodigd op stadhuis
• Dissolving Views legt beslag op de Bovenkerk (video)
• Minikronieken Verhalenhuis naderen hun voltooiing