OVK presenteert ”stoepbord” aan haar leden

OVK presenteert ”stoepbord” aan haar leden

Nieuws, Zakelijk 0 Comment

Voetloos reclamebord in winkelstraten binnenstad bij voldoende belangstelling

Na een experiment afgelopen najaar heeft de OVK het zogeheten stoepbord gepresenteerd aan alle binnenstadwinkeliers. Op de nieuwjaarsreceptie werd eerst getoost en de laatste plannen doorgenomen. Nardus Koster vertelde vervolgens over het ruimtebesparende reclamebord dat hij met enkele naburige winkels heeft uitgeprobeerd. Als er straks voldoende winkeliers intekenen, wordt het gedifferentieerd ingevoerd.

Receptie
In bijzijn van wethouder Meijering (Economie) en binnenstadsmanager Grouwstra toostten afgelopen woensdag een aantal binnenstadondernemers op het nieuwe jaar bij de Vijfsprong aan de Plantage. Fré Helleman, voorzitter van de Ondernemers Vereniging Kampen, vatte kort het doel van de OVK samen, te weten het behartigen van de winkeliersbelangen bij gemeente, provincie en Kamer van Koophandel. Door de gewijzigde positie van de KvK neemt daar het belang van lobby’en af maar de provincie ondersteunt nog graag het een en ander.
Zowel Helleman als Meijering hielden een kort nieuwjaarspraatje waarbij laatstgenoemde onder andere kort vertelde over de plannen van de haven bij het Kikkergat voor een kleinschalige camping. Aukje Grouwstra vertelde dat er dit jaar drie Stadscafé’s op de rol staan. Elke bijeenkomst zal zijn eigen thema hebben en de eerstvolgende gaat over arrangementen. Geert Meijering vertelde blij te zijn over het meedenken en de inbreng van de binnenstadondernemers, bijvoorbeeld met betrekking tot het stoepbord.

V.l.n.r. Grouwstra, Helleman, Meijering en Koster.

Stoepbord
Halverwege november presenteerde Nardus Koster het stoepbord aan Kamper Nieuws (zie onderaan). De mede-eigenaar van HOE (House of Entertainment) had er één voor zijn winkel geplaatst alsmede bij de buren. In vergelijking met de traditionele reclameborden, vraagt het stoepbord minder ruimte en waait het minder snel om. Het bord wordt in Kampen gemaakt en Koster zou het graag gezamenlijk ingevoerd zien om eenheid te creëren in de Oudestraat.
Binnenkort gaat hij met een intekenlijst alle winkels langs en bij voldoende interesse, kan het in april ingevoerd worden. Als gekozen wordt voor het stoepbord, is het reclamebord van weleer voortaan taboe. De drie winkelzones van de binnenstad (Oudestraat benedenstrooms en bovenstrooms en Geerstraat) nemen ieder een eigen besluit. Buiten werd nog even over enkele details gediscussieerd en tenslotte werd het stoepbord omarmd om hetgeen er deze keer op stond: een voorspoedig 2019 gewenst!

Een aantal binnenstadondernemers verzamelen zich rondom het stoepbord.

Zie ook:
Experiment met voetloos stoepbord in Oudestraat

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op

Back to Top