Stoepbord sterft roemloos einde
Nieuws, Zakelijk 19 december 2019, 0 CommentKamper ondernemers zien niets in initiatief OVK
De introductie van nieuwe eenduidige ‘stoepborden’ ofwel reclameborden bij de winkels in de Oudestraat is op niets uitgelopen. Begin dit jaar introduceerde Ondernemers Vereniging Kampen (OVK) nieuwe uniforme borden om de winkelstraat een beter aanzien te geven. De ondernemen konden hun eigen reclame erin doen. Het is bij een vijftal gebleven. Tot grote teleurstelling van OVK-voorzitter Nardus Koster.
”De wil was er niet en voor anderen waren de kosten van €525 een argument om er vanaf te zien. Winkeliers moesten ook hun huidige uitstallingsbord verwijderen als ze een nieuwe namen. Maar hoe meer er mee zouden doen, hoe lager de prijs”, aldus Koster. ”Ik heb mijn best gedaan en met tal van winkeliers gesproken maar ik zet er nu een streep onder”.
Het waren niet alleen de nieuwe stoepborden die de Oudestraat aantrekkelijker moest maken, onder andere voor toeristen, maar er zouden ook nieuwe regels komen voor vlaggen. uitstallingen en lichtreclames. Zo zou het aantal uitstallingen beperkt worden tot maximaal twee. Per winkel was één vlag toegestaan en ook nieuwe lichtreclames aan de gevel werden verboden. De bestaande lichtreclames mochten blijven.
Nu Koster zijn plannen aan de wilgen hangt. ziet het er niet naar uit dat de Oudestraat wezenlijk gaat veranderen. Misschien dat alle plassen, die er na een regenbui verschijnen, nog aangepakt worden met gedeeltelijke herbestraten, maar het onderwerp is nog niet ter sprake gekomen in de politiek. Met de omvangrijke bezuinigingen lijkt dat evenmin te verwachten.
©Huib Strengers @DeBrug
Zie ook:
• OVK presenteert ”stoepbord” aan haar leden (jan. 2019)
• Experiment met voetloos stoepbord in Oudestraat (nov. 2018)