In stromende regen plannen Kamper toerisme ontvouwd

In stromende regen plannen Kamper toerisme ontvouwd

Nieuws 0 Comment

Pop-up Tourist Info naast Stadsbrug en zomerprogramma à la camping

Meerdere toeristische organisaties in Kampen hebben de handen ineen geslagen. Dat heeft geresulteerd in een activiteitenprogramma voor de zomer zoals je dat op campings tegenkomt. Daarbij is maandagmorgen voor café ’t Ponton een Pop-up Store geopend als tijdelijke VVV, gevolgd door het eerste fysieke Koffiemomentje sinds maanden. Buiten, in weer en wind en… regen.

Pop-up Tourist Info
Om toeristen meteen bij aankomst in Kampen over de Stadsbrug bij de lurven te vatten, is er in een grote container een mobiele locatie van de VVV ingericht – hedendaags uitgedrukt als een pop-up store van Tourist Info. Bezoekers worden daar gastvrij ontvangen en kunnen informatie verkrijgen over Kampen en toeristische arrangementen. Daarnaast blijven de permanente locaties Tourist Info geopend in de Stadskazerne en bij boekhandel Bos in de Oudestraat.
De eerste maandag van elke maand praat Kampen Partners (voorheen Kampen Marketing) tijdens het Koffiemomentje (toeristische) ondernemers bij die zich tevens kunnen presenteren. De afgelopen maanden bestond het Koffiemomentje uit een virtueel treffen via Zoom. De opening van het VVV-punt in combinatie met het eerste fysieke Koffiemomentje sinds de coronamaatregelen uitbraken, trok veel ondernemers naar de Stadsbrug.

Roeland Tameling en Atie Edink voor de Bucket Bar.

Bucket Bar
De pop-up Tourist Info is gevestigd in een container voor café ’t Ponton. Uitbater Jimmy Croymans heeft hierin samen met Kamper Events ook een Bucket Bar gevestigd om de mensen te lokken. Volgens dit nieuwe horecaconcept worden bestellingen geleverd in emmers (buckets). Bij een bestelling krijg je niet één flesje frisdrank maar een emmer vol, inclusief ijsklontjes. Zo worden gasten coronabestendig worden onthaald. Fietsen en gidsen staan voor hen klaar.
City marketeer Roeland Tameling sprak de aanwezigen toe met een megafoon en nam afscheid van Atie Edink als evenementencoördinator (zie onderaan). Vervolgens stelde hij de nieuwe evenementencoördinator Aline Hofstee voor (zie Twitter). Alvorens het Koffiemomentje van start ging, introduceerde hij het activiteitenprogramma in Kampen voor deze zomer.

Animatieprogramma
Zowel voor inwoners als gasten van Kampen is er in de zomervakantie een vast, wekelijks activiteitenprogramma, te vergelijken met een animatieprogramma alsof je op de camping staat. Het Kampen Recreatieteam verspreidt het programma in de regio. Dit animatieteam verzorgt ook de dagelijkse Shopping Tours.
Deze activiteit is echt uniek volgens binnenstadsmanager Leo Hoksbergen: „Iedere dag, dat de winkels open zijn, wordt een bijzondere shopping tour georganiseerd onder begeleiding van authentieke Kampenaren met dagelijks een ander thema.”
Het volledige recreatieprogramma staat op visitKampen.nl/zomer waar iedereen online tickets kan en moet boeken. Naar goede Nederlandse gewoonte wordt er geen garantie op goed weer afgegeven, zoals ook maandagmorgen de paraplu’s veelvuldig de lucht ingingen.

De verzamelde Kamper ondernemers luisteren en kijken toe.

Zie ook:
Kampen krijgt nieuwe evenementencoördinator (2020)
Wandelroute langs ”uitverkoren selfieplekken” (2019)
Kampen Marketing gaat verder als Kampen Partners (2019)
Twee nieuwe initiatieven om Kamper consumptie te stimuleren (2018)

Subscribe
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline terugkoppelingen
Bekijk alle reacties

Back to Top

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x